Last Updated: Mon Jul 30, 2012 19:09 pm (KSA) 16:09 pm (GMT)

Assad’s ex-PR firm reacts

Borwn Lloyd James reacts to Al Arabiya story on their work on behalf of the Syrian government
Borwn Lloyd James reacts to Al Arabiya story on their work on behalf of the Syrian government

After publishing our story on the involvement of U.S. PR firm Brown Lloyd James with the Syrian government on Wednesday, we received this response from the company:

“First, the article states that Brown Lloyd James “managed to feature the Syrian first lady in Vogue magazine.” To clarify, the feature in Vogue had already been agreed to before we were ever involved. Vogue had requested the interview with the First Lady, and she had agreed. The way it is currently phrased makes it seem as if we pitched the First Lady to Vogue and secured the interview, which is not the case. Second, the article states that we worked with the MEK. This is not true. We conducted some brief work on behalf of an American NGO interested in the human rights conditions around Camp Ashraf, supported by many in the US national security establishment. The work was not with the MEK or on their behalf.”


UPDATE: On July 30, Joan Juliet Buck, the journalist who wrote the profile on Mrs. Assad, published an article in Newsweek claiming Vogue had attempted to get an interview with the Syrian First Lady for two years but that she only agreed after the PR firm she hired “pushed her to do it.” That story can be found here: http://english.alarabiya.net/articles/2012/07/30/229366.html

Comments »

Post Your Comment »

Social Media »